ÚDAJE A POPIS

ÚCASTNÍCI: Honza Spáčil
PROFIL PONORU: zde

POPIS:

38Třetí ze sedmi článků o květnovém potápění v Chorvatsku, tak jak jsem jej napsal přímo na lodi :) ..

Ráno se probouzím už okolo sedmé, ale ani mně, ani Kamilovi se vůbec nechce z postele. Nakonec musíme oba, snídaně se blíží (a to ještě zjišťuji, že mám na mobilu - mých jediných hodinkách - posunutý čas). Rychlá hygiena a už Miloš zvoní na zvon v jídelně. Po snídani následuje malá siesta, ponor je naplánován až okolo desáté hodiny. Odjíždíme z přístavu, užíváme si chvíle klidu a připravujeme se na ponor. Počasí se hodně zhoršilo, od příjezdu jsme prakticky měli jen jasnou oblohu a hodně slunce, dnešní ráno je ale obloha plná mraků. Obavy ze špatného počasí ale po snídaní zažene Miloš, prý je právě BORA a počasí se má odpoledně výrazně zlepšit (měl pravdu).
Před ponorem nám Miloš popíše lokalitu, jedná se o nenáročnou, ale velmi pěknou stěnu klesající do přibližně čtyřiceti metrů, kde stěna končí a začíná pláž. Loď kotví kousek od stěny na "mělčině", je zde plato ve hloubce 6-12 metrů, porostlé trávami. Připravíme se na ponor, skočíme do vody, naměřím přibližné azimuty a necháváme se snést proudem teplé vody padající z plata na stěnu. Potápíme se ve třech, Petr se stále ještě necítí nejlépe a tak se s námi opět potápí i Jarda.
Padáme přímo podél stěny, velmi pozvolna, ještě si v přibližně 19ti metrech všímám výrazné termoklinály, míšení teplé a studené vody je zde i viditelné. Zanořujeme se až k patě stěny a plaveme chvíli v této hloubce. Očekával jsem zde alespoň něco zajímavého, bohužel není zde dokonce ani žádná zajímavá potvora :) a tak signalizuji výstup alespoň do třiceti metrů. Stěna je porostlá velmi pěknými korály, gorgoniemi, je zde hodně ryb. Často nacházíme porostlé zbytky rybářských sítí a lan, je jich zde docela hodně. Pomalu stoupáme podél stěny, přibližně v třicáté minutě ponoru jsme opět na úrovni lodě a tak zahajujeme výstup podél plata. Loď ale nenacházíme, odbudeme si tedy krátkou dekompresi a vynořujeme se asi sto metrů od lodi. Počasí je sice výrazně lepší než ráno, ale přesto jsou na moři znatelné vlny. Kamil s Jardou se rozhodují v malé hloubce vrátit k lodi pod vodou, já raději kvůli dekompresi plavu po hladině, konec konců to mám natrénované z Čech více jak dostatečně :).. Na lodi opět klasické odstrojení, propláchnutí a odnesení flašek k nafoukání a už se těšíme na oběd. Po jídle máme dost času na odpočinek, druhý ponor byl ohlášen až po čtvrté hodině, takže upravuji fotky a relaxuji.
Ve čtyři hodiny máme breefing, budeme se potápět na potopeném doku původně sloužícím pro opravu lodí. Nachází se v hloubce mezi přibližně dvaceti pěti až čtyřiceti metry, je dlouhý asi osmdesát a široký dvacet metrů. Dok je vybójkován, kapitán lodi jej tedy nachází bez větších problémů a loď ukotvuje přímo na lano bóje.
Po nastrojení skáčeme do vody, opět v trojici. Podél lana sestupujeme až k vyvázanému doku a podél dna plaveme okolo. Na druhé straně doku vystoupáváme na horní část a pokračujeme nad dokem. Dok se skládá přibližně ze dvou vyvýšených ramp, mezi nimi je dřevěná "paluba", ovšem už se rozpadá. Boční rampy je možně na pár místech proplout, uvnitř ale žádný zajímavý život není.
Jarda v poslední části ponoru signalizuje že mu je zima, dohadujeme se že plave k výstupovému lanu a s jinou skupinou potápěčů vystoupá už před námi.
Ke konci ponoru na mne signalizuje David něco zajímavého a po chvíli i já vidím a fotím obří ropušnici, leží mezi dnem a dnem doku. Po tomto zážitku už také pomalu ukončujeme ponor, Aladin mi už stejně ukazuje okolo patnácti minut dekomprese a tak si ještě naposledy prohlédneme dok z výšky a zahajujeme výstup.
Během výstupu ještě "nabereme" pár minut dekomprese a tak se nakonec ve třech metrech zdržíme na laně asi dvacet minut. Pomalu se vynoříme a po uklizení cajků si hned v těle doplňuji pivem vše potřebné :)..
V sedm je večeře a po ní už volný program. Je ohlášená i možnost nočního ponoru, pár lidí skutečně do vody po desáté vleze, ale já pro tentokrát ponor vynechávám, mám vybité světlo a trochu mi zlobí levé ucho.
Na noc je ohlášený déšť a okolo jedenácté skutečně začíná pršet. Doufám, že má kapitán pravdu a ráno už bude zase pěkné počasí :).

FOTOGRAFIE Z AKCE

obr13 obr14 obr15 obr16

Přidat komentář:

Informace před vyplněním:

• Vyplnění té číslice je opravdu nutné, nežertuji ..
  • Nepoužívejte HTML značky, nebudou brány v úvahu
  • Vyplňte prosím alespoň jméno a komentář ..
  • Délka vyplňovaných polí je omezena
  • Nevhodné příspěvky budou proste smazány (doufám že nebude nutné :)

xhtml rss RSS
IngressMania  Posledni aktualizace 02/09/2007 23:30 | SKYPE: spachal       © 2004-2007 ofni.lahcaps@lahcaps cw